loading...

اطلاعات خوب

باتری بخش مهمی از راه اندازی و روشن کردن یک وسیله نقلیه است. این ضایعات الکتریسیته مورد نیاز برای کار کردن بقیه اجزای الکتریکی را فراهم می کند. با این حال، مانند انواع دیگر باتری ها، آنها برای همیشه س

یک دوست بازدید : 303 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

باتری بخش مهمی از راه اندازی و روشن کردن یک وسیله نقلیه است. این ضایعات الکتریسیته مورد نیاز برای کار کردن بقیه اجزای الکتریکی را فراهم می کند. با این حال، مانند انواع دیگر باتری ها، آنها برای همیشه ساخته نشده اند و هر از چند گاهی باید تعویض شوند. در زیر پنج علامت وجود دارد که نشان می دهد باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد.

در غیر این صورت، از کابل های پرش برای روشن کردن ماشین خود و نگه داشتن آن برای نیم ساعت یا بیشتر استفاده کنید. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که بخواهید موتور ماشین خود را در یک روز سرد برای کار به کار بیندازید و ببینید که موتور ماشین خود را تکان نمی دهد. همه چیز خوب به نظر می رسد به جز بخشی که باتری در آن قرار دارد. پایانه های خوردگی، بوی بد، و حتی بدشکل بودن قاب باتری - متوجه می شوید که باتری ماشین شما به شدت نیاز به تعویض دارد.

گاهی اوقات، شارژ باتری ماشین ممکن است به خودی خود نشان دهنده مشکل باتری نباشد، بلکه سیستم شارژ ماشین شما را نشان می دهد. اگر هنگام رانندگی نماد هشدار باتری روشن شود، احتمالاً نشانه‌ای از نقص در سیستم شارژ شما است. باید یک بررسی مکانیکی انجام دهید تا ببینید دینام، تسمه سرپانتین، کابل باتری و ترمینال‌ها و تسمه دینام به درستی کار می‌کنند یا خیر.

این یکی از شاخص‌های رایج‌تر نیست، اما اگر بوی عجیب و غریبی از هر نوع را مشاهده کردید، همیشه باید ماشین خود را به گاراژ تعمیر و نگهداری خودرو محلی خود بیاورید. باتری ماشین انرژی را برای روشن کردن ماشین و حفظ آن تامین می کند. همچنین انرژی دیگر اجزای الکتریکی مانند چراغ های جلو، سیستم موسیقی و رادیو را تامین می کند. ما به طور خلاصه چند راه برای احیای باتری مرده ماشین شما را مورد بحث قرار داده ایم. بدیهی است که پرش و روشن کردن ماشین شما احتمالا شناخته شده ترین راه برای انجام این کار است.

آیا باتری ماشین ربطی به روشن نشدن ماشین من دارد؟

آیا نمی دانید باتری خود را از کجا باید جایگزین کنید؟ Firestone Complete Auto Care خدمات تعمیر و نصب باتری را ارائه می دهد و ما باتری های مخصوص آب و هوا را نیز حمل می کنیم. حکمت عمومی می گوید که باید هر سه سال یکبار باتری ماشین خود را تعویض کنید، اما ممکن است زودتر به تعویض نیاز داشته باشید. عواملی مانند آب و هوا و عادات رانندگی شما می توانند بر طول عمر باتری شما تأثیر بگذارند و قبل از پایان سه سال به باتری جدید نیاز داشته باشید. برای اطمینان از اینکه باتری خود را به موقع تعویض می کنید، با فواصل سرویس توصیه شده سازنده خود مشورت کنید.

برای جلوگیری از این مشکل، بسیاری از تعمیرگاه ها از یک دستگاه صرفه جویی در حافظه ساده استفاده می کنند که در هنگام تعویض باتری، کامپیوتر موتور را روشن نگه می دارد. در خودروهای مدرن، هنگام رانندگی، سرعت دور آرام دوباره یاد می‌گیرید. در زمستان، واکنش شیمیایی باتری شما کند می‌شود - عمر باتری ما را خالی می‌کند - و خودروی شما به دلیل حرکت آهسته روغن موتور، برای راه‌اندازی به نیروی بیشتری نیاز دارد. باتری های جدیدتر می توانند شرایط آب و هوایی سخت را به راحتی مدیریت کنند، اما یک باتری نزدیک به پایان عمر خود در آب و هوای شدید شروع به مبارزه می کند. در اینجا راهنمای ما برای حرکت دادن ماشین شما در هوای سرد است تا بتوانید آن را برای تعویض به مکانیک ببرید.

یکی از دلایل رایج خراب شدن باتری خودرو، خطای ساده کاربر است. برای اینکه بتوانید باتری مرده را احیا کنید، ابتدا باید آن را اندازه بگیرید. حالا وقت آن است که آن را با آب مقطر پر کنید تا اسید فعال شود. اگر اسید ریخته شد، باید مقدار مناسبی اسید سولفوریک برای تکمیل آن اضافه کرد.

آیا مشکل در پایانه های باتری باعث روشن نشدن خودرو می شود؟ آره. اگر یکی از پایانه های باتری شل یا خورده باشد، ممکن است مشکلات زیادی از جمله عدم استارت، بررسی چراغ موتور، خاموش شدن و همچنین نبود کمک فرمان برقی ایجاد کند. بسیاری از نمایندگی ها و تعمیرگاه های معتبر در هنگام تعویض منظم روغن، پایانه های باتری را به صورت چشمی بازرسی می کنند.

باتری های خودرو خیلی گران نیستند و هزینه اندک تعویض باتری برای جلوگیری از استرس ناشی از خرابی کنار جاده ارزش آن را دارد. یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است باتری شما معیوب یا فرسوده شده باشد، این است که در راه‌اندازی ماشین خود با مشکل مواجه هستید. با گذشت زمان، اجزای داخل باتری خودرو فرسوده شده و کارایی آن کاهش می یابد. وقتی این اتفاق می افتد، شارژ باتری از دینام بیشتر و بیشتر طول می کشد. شما نمی خواهید قبل از تعویض باتری منتظر بمانید تا باتری شما کاملاً از بین برود، زیرا ممکن است به راحتی با یک موتور غیر استارت گیر بیفتید.

این به سرعت عمر باتری را از بین می برد زیرا برای روشن کردن موتور به قدرت بسیار بیشتری نیاز دارد. در طول زمستان، اگر هنگام استارت زدن متوجه عملکرد ضعیف وسیله نقلیه خود شوید، ممکن است باتری شما ضعیف شود. نه تنها برای روشن کردن موتور خود به آن نیاز دارید، بلکه برای روشن کردن تمام اجزای الکتریکی خودرو مانند چراغ‌ها، رادیو، جی‌پی‌اس، کنترل آب و هوا و غیره نیز نیاز دارید. در حالت ایده‌آل، باتری خودرو باید حدود 4 سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد. با این حال، عوامل زیادی می‌توانند باعث انقضای زودهنگام باتری شوند و باید زودتر آن را تعویض کنید.

کرایه ماشین

در این راهنمای کوتاه، 8 نشانه زمان تعویض باتری خودرو را به شما معرفی می کنیم. باتری های سالم خودرو یا باتری های کاملا شارژ شده می توانند حدود 12.6 ولت در هنگام کارکرد موتور خودرو تولید کنند. زمانی که باتری خودرو به درستی شارژ شود، می تواند یک بار 25 آمپری را برای 9 تا 15 ساعت تغذیه کند. پس از آن، ولتاژ ممکن است به زیر 10.5 ولت کاهش یابد و باتری نتواند ماشین را روشن کند. اگر باتری ماشین خود را بیش از حد خالی کنید، می توانید به توانایی آن برای نگه داشتن شارژ در آینده آسیب بزنید.

باتری‌های خالی یا آسیب‌دیده یکی از دلایل اصلی خرابی‌های کنار جاده هستند، زیرا برای انجام کارشان خیلی قدیمی هستند. مکانیک های ما می توانند وسیله نقلیه شما را بررسی کنند و به شما اطلاع دهند که آیا زمان تعویض باتری خودرو فرا رسیده است. صرف نظر از اینکه باتری قابل تعمیر یا غیر قابل تعمیر دارید، اولین قدم این است که فرآیند راه اندازی موتور را به دقت مشاهده کنید. اگر دورهای استارت به وضوح کمتر، کند و ناهموار باشد، ممکن است فرض کنید که باتری باید شارژ شود. اگر علیرغم شارژ کردن، وضعیت همچنان ادامه داشت، ممکن است نیاز به تعویض باشد. همچنین ارزش خاموش کردن چراغ های جلو را در حین کارکرد موتور دارد.

با تعویض باتری قدیمی با یک باتری جدید، از دردسر و خطر تعمیرات پرهزینه نجات پیدا کنید.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین خریدار باطری اتمی کلیک کنید
شما می توانید با اطمینان از داشتن نوع باتری مناسب با اثرات سخت آب و هوا بر روی باتری خود مبارزه کنید. وقتی نوبت به باتری جدید می رسد، باتری را پیدا کنید که به طور خاص برای آب و هوای شما طراحی شده است.

مانند مردم، باتری‌های خودرو نیز با گذشت زمان کهنه می‌شوند و طول عمر محدودی دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت فارما بازیافت بازدید نمایید
حتی در شرایط عملیاتی ایده آل، باتری ها به تدریج خراب می شوند تا جایی که دیگر نمی توانند قدرت کافی برای راه اندازی موتور را تامین کنند. در هر دوی این شرایط، استفاده از شارژر تعمیر و نگهداری مانند AAA’s Battery Tender باتری را کاملاً شارژ نگه می دارد و عمر مفید آن را افزایش می دهد. در نهایت، باتری ماشین مرده می تواند نشان دهنده خوردگی پایانه های باتری شما باشد.

وسایل نقلیه امروزی قطعات الکتریکی بیشتری نسبت به قبل دارند، که واقعاً سیستم الکتریکی خودرو را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌تواند کار باتری را سخت کند. همچنین تمام موتورهای خودرو و کامپیوترهای انتقال، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمزهای ضد قفل، سنسورها نیز وجود دارد. حتی سیستم‌های امنیتی در زمانی که خودرو خاموش است باتری را خاموش می‌کنند.

به گاراژ محلی خود بروید تا بررسی کنید که دینام شما باعث مشکل باتری خودرو شده است یا خیر. بسته به اینکه باتری در جلو یا عقب خودرو نصب شده باشد، کاپوت یا صندوق عقب خودرو را باز کنید. اگر نمی دانید باتری ماشین چه شکلی است، در اصل یک جعبه مستطیلی بزرگ است که دارای دو کابل برق است که به پایانه های فلزی در بالای باتری متصل هستند. برخی از وسایل نقلیه جدیدتر ممکن است پوشش پلاستیکی روی باتری داشته باشند، اما می‌توانید برای دسترسی به پایانه‌های باتری آن را بردارید. به طور معمول، باتری خودرو تقریباً هر 3 سال یک بار نیاز به تعویض دارد، اگرچه علائم واضحی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض زودتر آن باشد.

باتری قدیمی می تواند باعث برخی مشکلات قابل شناسایی شود، به خصوص زمانی که ماشین خود را روشن می کنید. راه اندازی وسیله نقلیه شما اگر این علائم را می شنوید یا متوجه می شوید، این نشانه روشنی است که باتری شما ضعیف شده است و ممکن است زمان باتری جدید فرا رسیده باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید باتری وسیله نقلیه خود را تعمیر کنید، باید در مورد تعمیر باتری خودرو تحقیق کنید. چیزی به نام کیت تعمیر باتری خودرو وجود ندارد، بنابراین باید خودتان مواد لازم از جمله محافظ دست و چشم، پیچ گوشتی، هیدرومتر، مولتی متر دستی و آب مقطر را جمع آوری کنید. راهنمای تعمیر باتری خودرو زیر تمام اطلاعاتی را که برای تعیین اینکه آیا می توانید باتری را تعمیر کنید یا نیاز به تعویض آن دارید، در اختیار شما قرار می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 613
  • بازدید ماه : 910
  • بازدید سال : 8,576
  • بازدید کلی : 139,147