loading...

اطلاعات خوب

در نتیجه، TMP ها در حال حاضر از رسمیت رسمی کافی برخوردار نیستند و اغلب در فعالیت های برنامه ریزی منابع انسانی در سلامت (HRH) کنار گذاشته می شوند. علاوه بر این، فعالیت های آنها بدون نظارت باقی می مان

یک دوست بازدید : 23 شنبه 04 شهریور 1402 نظرات (0)

در نتیجه، TMP ها در حال حاضر از رسمیت رسمی کافی برخوردار نیستند و اغلب در فعالیت های برنامه ریزی منابع انسانی در سلامت (HRH) کنار گذاشته می شوند. علاوه بر این، فعالیت های آنها بدون نظارت باقی می ماند. داده های به دست آمده از جامعه نشان می دهد که بیمارستان ها در صورت مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن ترجیح داده می شوند. همچنین خودمراقبتی و استفاده قابل توجهی از داروخانه ها وجود دارد، اگرچه THMP ها برای کرم ها، مشکلات تنفسی و سایر شرایطی که به اندازه اسهال و سل نوزاد تهدید کننده زندگی نیستند، ترجیح داده می شوند [49]. اطلاعات مربوط به گیاهان از طریق بررسی های قومی گیاه شناسی به دست می آید که شامل مطالعه گیاهان در رابطه با فرهنگ مردم است. بسیاری از گیاهان در طب سنتی آفریقا مورد استفاده قرار می گیرند، اما اطلاعات کمی در مورد مواد / ترکیبات فعال آنها در دسترس است.

برخی از اشکال درمان همچنین ممکن است شامل اعمال آیینی مانند قربانی کردن حیوانات برای دلجویی از خدایان باشد، اگر تصور می شد که بیماری ناشی از مصائب خدایان است، به ویژه در درمان بیماران روانی. در بسیاری از مناطق میانمار، شرایط اقتصادی دسترسی مردم به طب مدرن را دشوار کرده است. فام با درک نیاز به جایگزینی مناسب برای داروهای وارداتی گران قیمت توانست از منابع طبیعی فراوان میانمار برای توسعه طب سنتی که مقرون به صرفه و به راحتی قابل دسترسی است استفاده کند.

بیماری های جدی یا مزمن به «چیزیمبا» نیاز دارند که به معنای از بین بردن یک بیماری یا بیماری برای همیشه است. این شامل کشتن یک مارمولک و سوزاندن قلب با ریشه برخی درختان و آسیاب کردن با زغال است. برش های ریزی روی ناحیه بیمار و سینه چپ ایجاد می شود و مخلوط به بریدگی ها مالیده می شود. در برخی از جوامع غنا، به ویژه در جوامع آکان، درمانگران و پزشکان سنتی بر این عقیده هستند که نافرمانی از تابوها یکی از راه هایی است که می تواند منجر به بیماری شدید فرد یا جامعه درگیر شود [43].

به عنوان مثال، مخمر سنت جان یک مکمل گیاهی محبوب است که در برخی موارد برای درمان افسردگی مفید است. برچسب محصول بر روی مخمر سنت جان ممکن است بگوید "خلق و خو را افزایش می دهد"، اما نمی تواند ادعا کند که یک بیماری خاص مانند افسردگی را درمان می کند. خطرات دستیابی به داروهای تقلبی، غیر استاندارد، بدون مجوز یا آلوده با خرید داروها از طریق خرید یا از طریق پستی افزایش می یابد. می توانید محصولات ثبت شده در THR را در فروشگاه بهداشتی، داروخانه یا سوپرمارکت محلی خود بیابید. اصطلاحات استاندارد مربوط به پزشکی Unani است، بنابراین، یک ابزار ضروری برای ... اصطلاحات استاندارد مربوط به طب سیدا، بنابراین، یک ابزار ضروری برای ...

در گذشته، گزارش های کارت زرد برای شناسایی تداخلات بین مخمر سنت جان و سایر داروها و برجسته کردن استفاده از مواد خطرناک شامل جیوه، سرب و آرسنیک در داروهای غیرمجاز آیورودا و سنتی چینی استفاده شده است. اثرات بالینی اسانس آویشن شیرازی بر دیسمنوره اولیه. DMT مرکز همکار WHO بوده است و امروزه مرکز برتر سازمان بهداشت غرب آفریقا (WAHO) در منطقه ECOWAS از نظر ارزش گذاری منابع TM است. DMT با دارندگان دانش و دانش سنتی در زمینه سلامت، عمدتاً از طریق فدراسیون انجمن های درمانگران و گیاهان دارویی مالی، مشارکت راهبردی دارد. TM داروهای شخصی یا سفارشی شده ای هستند که شامل سبک زندگی، وضعیت روانی یک فرد،

این خدمات مراقبت های بهداشتی سنتی از طریق سنت و فرهنگ تجویز شده تحت یک فلسفه خاص ارائه می شود، که در آن هنجارها و تابوهای موجود در آن به شدت رعایت می شود و مبنای مقبولیت پزشکان سنتی سلامت در جامعه ای است که به آنها خدمت می کنند [26]. استفاده از گیاهان به عنوان دارو مزایای قابل توجهی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن دارد. به عنوان مثال، اطلاعات طب سنتی در نیجریه نشان می دهد که Rauvolfia vomitoria برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری های عصبی استفاده می شود در حالی که Ocimum gratissimum برای درمان بیماری های اسهالی استفاده می شود. برخی دیگر شامل دانه های مرکبات بهشت برای عفونت های مقاوم دستگاه ادراری، عسل خالص برای درمان زخم های مزمن، دانه های پاپایا کاریکا برای انگل های روده، دانه های گارسینیا کولا برای درد و التهاب، و آلوئه ورا برای بیماری های پوستی هستند. دانش بیشتر این خواص درمانی در طول زمان از مشاهدات مبتنی بر شواهد جمع آوری شد. چند نمونه از برخی گیاهان نیجریه و کاربرد آنها در جدول 1 نشان داده شده است.

این ممکن است شامل شناسایی، مستندسازی، حفاظت و استفاده از گیاهان دارویی باشد. در نیجریه، تعدادی از نویسندگان داده های زیادی در مورد گیاهان با ارزش های درمانی آنها منتشر کرده اند [16، 20، 21]. اینها مجموعه وسیعی از اطلاعات را برای تحقیقات علمی و اعتبار سنجی فراهم می کنند. دانش علمی اولیه از مطالعات بر روی آزمایش های زیستی in vitro و in vivo بر روی عصاره های خام گیاهان مختلف به دست آمده است.

مزایا و معایب داروهای گیاهی سنتی

همچنین شامل اقدامات درمانی است که اغلب برای صدها سال قبل از توسعه پزشکی علمی مدرن وجود داشته است و امروزه نیز بدون هیچ گونه شواهد مستندی از عوارض جانبی مورد استفاده قرار می گیرد [8]. طب سنتی آفریقا یک رشته کل نگر است که از گیاه درمانی بومی همراه با برخی از جنبه های معنویت استفاده می کند. عمیقاً ریشه در یک محیط اجتماعی فرهنگی دارد که از جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است. شیوه های طب سنتی از کشوری به کشور دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است، زیرا تحت تأثیر عواملی مانند فرهنگ، تاریخ، نگرش های شخصی و فلسفه قرار دارند.

2 مصاحبه ها و گزارش های پزشکی

این رویکرد پلی فارماکولوژیک به درمان بیماری های مرتبط با علل چند عاملی مانند بیماری های مزمن و دژنراتیو نزدیک تر است تا زیست پزشکی، زیرا در اینجا مفهوم "یک بیماری - یک هدف - یک دارو" صادق نیست (Ulrich-Merzenich et al., 2009). ورپورته و همکاران، 2009). مخلوطی از متابولیت های نسبتاً فعال موجود در یک عصاره به طور بالقوه قادر به تداخل و کاهش پروتئین های مختلف شبکه سیگنالینگ یکسان است که منجر به اثرات دارویی هم افزایی می شود (واگنر و اولریش-مرزنیچ، 2009). در این رابطه همچنین اشاره شد که رویکردهای کاهش دهنده در شرایط آزمایشگاهی به ندرت برای تشخیص ویژگی های هم افزایی یا داروهای جانبی مناسب هستند و چقدر مهم است که از یک رویکرد جامع تر in vivo از طریق آزمایش های بالینی یا آزمایش های حیوانی پیروی کنیم (Verpoorte و همکاران .، 2005).

در یک نظرسنجی جالب، مطالعات موردی ذهنی در مورد خوددرمانی سردرد خوشه ای با سیلوسایبین و LSD جمع آوری شد (Sewell et al., 2006). سردرد خوشه ای یک وضعیت بسیار دردناک است که در حال حاضر هیچ دارویی برای پایان دادن به دوره های خوشه ای یا افزایش دوره بهبودی در دسترس نیست. اگرچه محدودیت این نظرسنجی به دلیل تنظیمات غیر بالینی و یک سوگیری ذاتی انتخاب است، نتایج جالب توجه هستند، همچنین به دلیل اثربخشی ظاهری دوزهای زیر توهم زا. اثر پیشگیرانه سیلوسایبین به عنوان توقف کامل حملات توسط 52٪ از مصرف کنندگان سیلوسایبین گزارش شد، در حالی که 41٪ دیگر کاهش شدت و دفعات حملات سردرد خوشه ای را گزارش کردند.
برای دسترسی به مقالات دیگر در سایت https://www.hormozganbeh.ir کلیک کنید.

آنها چیزها یا شیوه ای از زندگی هستند که توسط یک جامعه یا گروهی از مردم ممنوع است. همچنین می توان از طریق فحش دادن به نام خدای رودخانه، آنتوآ، بر مجرم ناشناس، بیمار شد. تحقیقات بالینی در مورد داروهای سنتی و مواد غذایی - پتانسیل تحقیق اثربخشی مقایسه ای برای تحقیقات بین رشته ای همچنین، فعالیت های آنتی اکسیدانی در شرایط آزمایشگاهی اعمال شده توسط عصاره های غنی از پلی فنل و ترکیبات پلی فنلی مانند فلاونوئیدها به سختی به شرایط in vivo قابل ترجمه هستند و بنابراین در کانون توجه محدودتر اتنوفارماکولوژی قرار نمی گیرند. به دنبال مفاهیم تکاملی، اشاره شد که فلاونوئیدها به منظور از بین بردن رادیکال های آزاد تکامل نیافته اند (ژانگ و همکاران، 2010b). بنابراین، آنها مشمول استانداردها و مقررات آزمایش، ساخت و برچسب گذاری مشابه داروها نیستند.

به دلیل ماهیت تکلیف آن، دیدگاه کاملاً متفاوتی در مورد استفاده از کورکومین به عنوان رنگ خوراکی توسط سازمان ایمنی غذای اروپا اتخاذ شده است (EFSA؛ EFSA، 2010). این مثال نشان می دهد که چگونه اهداف و دیدگاه های مختلف فرضیه های متفاوتی را ایجاد می کنند، اگرچه نگرانی های EFSA در درجه اول مواجهه مزمن با کورکومین بود. وابستگی انسان به نمک در مناطق دور از ساحل دریا گاهی اوقات با تولید نمک های گیاهی از خاکستر گیاهان ارضا می شود. نمک به دست آمده از «گیاه زن» Witoto (Bactris humilis (Wallace) Buret، Arecaceae) نسبت به نمک های به دست آمده از خاکستر گیاهان دیگر، سرگین روی و سدیم به طور قابل توجهی بالا نشان داد.
جهت مطالعه مقالات بیشتر به سایت https://www.atrina-club.ir مراجعه نمایید.

گروه های قومی مختلف در نیجریه، پزشکان مراقبت های بهداشتی متفاوتی دارند، به غیر از همتایان غربی خود، که شیوه تمرین آنها بی شباهت به قبایل دیگر نیست. یوروباها آنها را "بابالاووس"، ایگبوها điện thoại tư vấn آنها را "دیبیا" می نامند، در حالی که شمالی ها یا هاوسا آنها را "بوکا" می نامند [5]. داروهای سنتی/گیاهی بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است، به ویژه در مناطق روستایی که دسترسی به داروهای ارتدکس محدود است [51].

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 994
  • بازدید سال : 8,660
  • بازدید کلی : 139,231