loading...

اطلاعات خوب

اگر نگران این هستید که پوست حساس شما نسبت به لیزر موهای زائد واکنش نشان دهد، باید بخواهید یک آزمایش پچ روی پوست شما انجام شود. آزمایش پچ برای تعیین اینکه آیا لیزر موهای زائد برای نوع پوست شما بی خطر ا

یک دوست بازدید : 348 دوشنبه 22 فروردین 1401 نظرات (0)

اگر نگران این هستید که پوست حساس شما نسبت به لیزر موهای زائد واکنش نشان دهد، باید بخواهید یک آزمایش پچ روی پوست شما انجام شود. آزمایش پچ برای تعیین اینکه آیا لیزر موهای زائد برای نوع پوست شما بی خطر است یا خیر انجام می شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کلینیک هلیا بازدید نمایید
پس از حدود 24 ساعت، متوجه خواهید شد که آیا پوست شما به خوبی از پس لیزر موهای زائد بر می آید یا خیر.

نکات لیزر موهای زائد برای پوست های حساس

اکثر مردم حذف موهای زائد را تجربه می کنند که چندین ماه طول می کشد و ممکن است سال ها طول بکشد. زمانی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا رنگ آنها ظریف تر و روشن تر است. لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند.

آیا لیزر موهای زائد روی بازو و زیر بغل آسیب می زند؟


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین لیزر موهای زائد آقایان کلیک کنید
اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود. چندین درمان لیزر موهای زائد برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های نگهداری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد.

برخی از موها ممکن است در برابر لیزر مقاوم باشند یا پس از درمان دوباره رشد کنند - اگرچه رشد موهای جدید ممکن است ریزتر و رنگ روشن‌تری داشته باشد. رنگ مو و نوع پوست بر موفقیت لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد. اصل اساسی این است که رنگدانه مو، نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند.

پس از لیزر درمانی، ممکن است متوجه پوست کمی تیره یا روشن تر شوید. اگر پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد لکه های تیره تری در لیزر موهای زائد خواهید داشت. عکس این موضوع در مورد افرادی که پوست تیره دارند، که ممکن است لکه های روشن تری از این عمل داشته باشند صادق است. با این حال، مانند تحریک پوست، این تغییرات موقتی هستند و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند. اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح خسته شده اید، ممکن است به لیزر موهای زائد علاقه مند باشید.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و تورم خفیف در ناحیه تحت درمان شوید. آنها اغلب همان اثراتی هستند که ممکن است بعد از سایر انواع حذف مو، مانند اپیلاسیون، متوجه شوید. اگر یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز این روش را انجام دهد، مطمئن شوید که یک پزشک تحت نظر است و در طول درمان ها در محل در دسترس است. در مورد اسپاها، سالن ها یا سایر امکاناتی که به پرسنل غیرپزشکی اجازه انجام لیزر موهای زائد را می دهند، احتیاط کنید.

برای کاهش هر گونه ناراحتی، یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد دچار واکنش پوستی شدید، پزشک ممکن است از کرم استروئیدی روی ناحیه آسیب دیده استفاده کند. برخی از افراد ممکن است پس از درمان عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی، تورم و سوزش را تجربه کنند و معمولاً می توانند این عوارض را در خانه درمان کنند. هرکسی که متوجه علائم عفونت پوستی می شود باید به پزشک مراجعه کند. لیزر موهای زائد موثر است، اما به ندرت به حذف دائمی موهای زائد می رسید.

با این وجود، لیزر درمانی می تواند رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از لیزر موهای زائد دچار عوارض جانبی جزئی شوند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این درمان روی ناحیه بزرگ تری از پوست، نحوه واکنش لکه کوچکی از پوست به درمان را آزمایش کند.

بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست - موهای تیره و پوست روشن - بهترین نتایج را به همراه دارد. لیزر موهای زائد در صورتی که به درستی انجام شود برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. ممکن است برای از بین بردن کامل موهای ناخواسته چندین درمان لازم باشد و حذف دائمی موهای زائد همیشه تضمینی نیست. برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آن دشوار است.

اسپای پزشکی سالت لیک سیتی ما بسته به رنگ مو و رنگ پوست شما لیزرهای مختلفی را برای رفع موهای زائد ارائه می دهد. پوست‌های تیره‌تر و پوست‌های روشن‌تر معمولاً حساس‌تر هستند، بنابراین لیزر برای آن روش با دقت انتخاب می‌شود. پس از انتخاب لیزر مناسب، برای اولین درمان خود آماده خواهید بود. با این حال، بحث در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیاد است. اگرچه عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از عمل رخ دهد، سایر عوارض نادر هستند. فراتر از آن، هر گونه ادعایی در مورد پیوندهایی با سلامت طولانی مدت شما بی اساس است.

به طور کلی، لیزر موهای زائد برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، نباید این عمل را در نزدیکی چشم یا در دوران بارداری انجام دهید. در صورت بروز علائم نادر پس از لیزر موهای زائد به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 977
  • بازدید سال : 8,643
  • بازدید کلی : 139,214