loading...

اطلاعات خوب

اگرچه بسیاری از ویژگی های اساسی امروزی را شامل می شد، اما دستگاه فاقد هر گونه تعلیق درام بود و بنابراین برای جلوگیری از \"راه رفتن\" باید به کف متصل می شد. به عنوان مثال، دفترچه راهنمای خدمات لباسشویی B

یک دوست بازدید : 92 یکشنبه 22 خرداد 1401 نظرات (0)

اگرچه بسیاری از ویژگی های اساسی امروزی را شامل می شد، اما دستگاه فاقد هر گونه تعلیق درام بود و بنابراین برای جلوگیری از "راه رفتن" باید به کف متصل می شد. به عنوان مثال، دفترچه راهنمای خدمات لباسشویی Bendix نشان می دهد که تغییر سرعت درام توسط یک گیربکس 2 سرعته ساخته شده با استانداردهای سنگین تسهیل شده است. تایمر نیز احتمالاً نسبتاً گران بود، زیرا تولید موتورهای الکتریکی مینیاتوری گران بود.

مصرف انرژی برای لباسشویی ها با استفاده از ضریب انرژی اندازه گیری می شود. یکی دیگر از مزایای طراحی بارگذاری بالا، تکیه بر گرانش برای مهار آب است، به جای درزگیرهای بالقوه مشکل ساز یا کوتاه مدت درب ورودی. لودرهای بالایی ممکن است به تعمیر و نگهداری دوره ای کمتری نیاز داشته باشند، زیرا نیازی به تمیز کردن درزگیر یا دم نیست، اگرچه یک وان پلاستیکی ممکن است همچنان به چرخه دوره ای "شستشوی تعمیر و نگهداری" نیاز داشته باشد. برخی از تاپ لودرها، به خصوص واشرهای کوچک آپارتمانی، از مکانیزم هیبریدی استفاده می کنند.

یک زهکش در عقب، در پایین دستگاه در زمان تعیین شده در طول چرخه باز می شود و آب به بیرون جریان می یابد. این امر نیاز به یک زهکشی در پشت ماشین ها را ایجاد می کند که منجر به فیلتر و تخلیه می شود. فروغ معمولاً بخشی از یک سکوی سیمانی است که به منظور بالا بردن ماشین‌ها به ارتفاع مناسب ساخته می‌شود و در اکثر خشک‌شویی‌ها در پشت واشرها دیده می‌شود. در سایر مناطق جهان، اکثر ماشین‌های لباسشویی «بالا» از این نوع هستند.

این درب دسترسی در طول تمام چرخه شستشو با یک دستگاه قفل کننده بسته می شود زیرا باز کردن درب با دستگاه در حال استفاده می تواند منجر به فوران آب به زمین شود. اگر این قفل به هر دلیلی شکسته شود، چنین ماشینی کار را متوقف می کند، حتی اگر این خرابی در اواسط چرخه اتفاق افتاده باشد. در اکثر ماشین‌ها، اینترلاک معمولاً دو برابر اضافی است تا از باز شدن با درام پر از آب یا باز شدن در طول چرخه چرخش جلوگیری شود. برای لودرهای جلویی بدون مشاهده پنجره های روی در، ممکن است به طور تصادفی پارچه بین در و درام گیر کند که در نتیجه در هنگام چرخش و چرخش، لباس های نیشگون پاره شده و آسیب ببینند. در بریتانیا و در بیشتر اروپا، ماشین‌های لباسشویی برقی تا دهه 1950 رایج نشدند.

قبل از ظهور ماشین لباسشویی، شستشوی لباس ها ابتدا در آبراهه ها و سپس در شست و شوهای عمومی معروف به لوویر انجام می شد. Camille Paglia و دیگران استدلال می کنند که ماشین لباسشویی منجر به نوعی انزوای اجتماعی زنان شد، زیرا یک فعالیت جمعی به یک فعالیت انفرادی تبدیل شد. فرآیند پرزحمت شستن لباس‌ها گاهی اوقات به عنوان «کار زنانه» توصیف می‌شد.

چرخه های شستشو

ویژگی های یک ماشین لباسشویی تجاری محدودتر از ماشین لباسشویی مصرفی است که معمولاً فقط دو یا سه برنامه شستشوی اصلی و گزینه ای برای انتخاب دمای چرخه شستشو ارائه می دهد. MEF به ما می گوید که در هر کیلووات ساعت چند فوت مکعب (حدود 28.3 لیتر) لباس شسته می شود و ارتباط نزدیکی با پیکربندی ماشین لباسشویی (بارگذاری از بالا، بارگیری از جلو)، سرعت چرخش آن و دما و مقدار آب دارد. اولین تزریق آب به داخل حوضچه می رود، بنابراین می توان اجازه داد دستگاه حدود 30 ثانیه قبل از افزودن مواد پاک کننده، پر شود.

در سال 2009 روزنامه ایتالیایی L'Osservatore Romano مقاله ای در Playboy در روز جهانی زن منتشر کرد که در آن استدلال می کرد که ماشین لباسشویی بیشتر از قرص های ضد بارداری و حقوق سقط جنین برای آزادی زنان انجام داده است. مطالعه‌ای از دانشگاه مونترال، کانادا، دیدگاه مشابهی را ارائه کرد و یخچال‌هایی اضافه کرد. سال بعد، هانس روسلینگ آماردان سوئدی پیشنهاد کرد که تأثیر مثبت ماشین لباسشویی بر آزادی زنان، آن را به "بزرگترین اختراع انقلاب صنعتی" تبدیل می کند.

یک دستگاه آشکار بوش در IFA 2010 در برلین اجزای داخلی خود را به نمایش می گذارد.

طرح های متنوع و ترکیبی

این کار برای صرفه جویی در آب یا صابون انجام نشد، بلکه به این دلیل که تولید آب گرم گران و زمان بر بود. ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک تا دهه 1970 در بریتانیا غالب نشدند و در آن زمان تقریباً منحصراً از طراحی درب جلو استفاده می‌کردند. از آنجایی که همزن و درام در ماشین لباسشویی با بارگیری از بالا مجزا و متمایز هستند، مکانیسم یک لودر از بالا به طور ذاتی پیچیده تر از ماشین درب از جلو است. سازندگان روش های مختلفی را برای کنترل حرکت همزن در حین شستشو و شستشو به طور جداگانه از چرخش با سرعت بالای درام مورد نیاز برای چرخه چرخش ابداع کرده اند. در مقایسه با واشرهای با بارگیری از بالا، در صورت استفاده از چرخه شستشوی پنبه‌ای، لباس‌ها را می‌توان محکم‌تر در لودر جلو، تا حجم کامل درام بسته‌بندی کرد.

بسیاری از ماشین‌های بارگیری از جلو دارای عناصر گرمایش الکتریکی داخلی هستند تا آب شستشو را گرم کنند، در صورت تمایل تا نزدیک به جوش. سرعت عمل تمیز کردن شیمیایی مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی لباسشویی مطابق با معادله آرنیوس با دما افزایش می یابد. یک ماشین لباسشویی تجاری برای استفاده بیشتر از ماشین لباسشویی مصرفی در نظر گرفته شده است. اکثر واشرهای تجاری حجیم و سنگین هستند، اغلب با ساختار فولاد ضد زنگ گران‌تر برای به حداقل رساندن خوردگی در یک محیط دائما مرطوب. آنها با روکش های بزرگی ساخته شده اند که به راحتی باز می شوند و واشرها طوری طراحی شده اند که نیازی به دسترسی به قسمت زیرین برای سرویس ندارند. اغلب واشرهای تجاری در ردیف های طولانی با یک راهرو دسترسی وسیع در پشت همه ماشین ها نصب می شوند تا امکان تعمیر و نگهداری بدون جابجایی ماشین های سنگین فراهم شود.

این برچسب‌گذاری تأثیر مطلوبی در سوق دادن مشتریان به سمت ماشین‌های لباسشویی کارآمدتر و دوری از ماشین‌های لباسشویی کمتر داشته است. در صورت مساوی بودن، خرید ماشینی با ظرفیت بالاتر هزینه بیشتری خواهد داشت، اما اگر مقدار زیادی لباس شسته شود، راحت تر خواهد بود. استفاده کمتر از یک ماشین با ظرفیت بیشتر ممکن است هزینه های جاری کمتر و کارایی انرژی و آب بهتری نسبت به استفاده مکرر از یک ماشین کوچکتر داشته باشد، به ویژه برای خانواده های پرجمعیت. چرخه های طولانی تر شستشو می تواند باعث بهره وری بیشتر آب و انرژی شود. برای بار 3.5 کیلوگرمی، از سال 2011 تا 2021، متوسط ​​چرخه ماشین لباسشویی استرالیایی از 99 به 144 دقیقه برای بارگیری از جلو و 55 تا 59 دقیقه برای لودرهای بالا افزایش یافته است. ماشین لباسشویی با بارگذاری بالا، با محور عمودی، طرح غالب در ایالات متحده و کانادا است.

ماشین لباسشویی وسیله ای خانگی است که برای شستشوی لباس ها استفاده می شود. این اصطلاح بیشتر به ماشین‌هایی اطلاق می‌شود که از آب استفاده می‌کنند، برخلاف تمیزکننده‌های خشک یا اولتراسونیک. کاربر مواد شوینده لباسشویی را که به صورت مایع یا پودری فروخته می شود به آب شستشو اضافه می کند. بسیاری از ماشین‌شویی‌های تجاری برای استفاده عموم ساخته شده‌اند و در خشک‌شویی‌ها یا خشک‌شویی‌های در دسترس عموم نصب می‌شوند که توسط دستگاه‌های پذیرنده پول یا کارت‌خوان‌ها کار می‌کنند.

همان کلاچی که به وان سنگین پر از لباس‌های خیس اجازه می‌دهد تا با رسیدن به سرعت موتور "لغزش" کند، همچنین اجازه دارد در حین هم زدن "لغزش" کند تا یک چرخه ملایم برای لباس‌های ظریف ایجاد کند. در اکثر واشرهای فعلی با بارگیری از بالا، اگر موتور در یک جهت بچرخد، گیربکس همزن را به حرکت در می آورد. اگر موتور به سمت دیگری بچرخد، گیربکس همزن را قفل می کند و سبد و همزن را با هم می چرخاند.

مولفه

بسیاری از ماشین‌ها پرکننده سرد هستند و فقط به آب سرد متصل می‌شوند و آب را تا دمای کار گرم می‌کنند. در جایی که آب را می توان ارزانتر یا با انتشار دی اکسید کربن کمتر نسبت به برق گرم کرد، عملیات پر کردن سرد ناکارآمد است. برای شروع اضافه کردن محصولات از یک دسته جدید، روی "پاک کردن همه" کلیک کنید. تقریباً در سال 2012، شاخص‌های اکو معرفی شدند که قادر به پیش‌بینی تقاضای انرژی بر اساس تنظیمات مشتری از نظر برنامه و دما بودند. در آسیاب پرکننده، پارچه را با چکش‌های چوبی می‌کوبیدند که به آن‌های پرکننده یا چکش‌های پر می‌گویند. نزدیک به پنج میلیارد از جمعیت هفت میلیاردی جهان تا سال 2010 هنوز لباس های خود را با دست می شویند.

ماشین‌های لباسشویی برچسب انرژی اتحادیه اروپا را با درجه‌هایی برای بهره‌وری انرژی، عملکرد شستشو و راندمان چرخش نشان می‌دهند. درجه های بهره وری انرژی از A تا D اجرا می شود و روشی ساده برای قضاوت هزینه های جاری ارائه می دهد. با این حال، همه ماشین های برای فروش باید عملکرد شستشو A داشته باشند، به طوری که سازندگان نتوانند عملکرد شستشو را به خطر بیاندازند تا بهره وری انرژی را بهبود بخشند.

پروانه‌ها شبیه همزن‌ها هستند با این تفاوت که پست مرکزی در وسط سبد وان شستشو به سمت بالا کشیده نمی‌شوند. یک تله پرز همچنین می تواند در مرکز همزن یا روی دیواره های درام تعبیه شود و به طور غیر فعال پرز را از آب وارد شده از طریق همزن جمع آوری کند.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خریدار لوازم منزل نو به این سایت مراجعه نمایید
لودرهای جلویی معمولاً به پمپ‌ها و لوله‌کشی مجزا برای تهیه فیلترهای پرز نیاز دارند که اغلب در پشت درپوش‌های پایین دستگاه نصب می‌شوند.

از طرف دیگر باید اطمینان حاصل شود که در صورت برش معکوس در کانال فاضلاب که در صورت بروز مشکلات فنی امکان پذیر است، مدفوع و سایر زباله ها نتوانند وارد ماشین لباسشویی شوند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین خریدار لوازم چوبی به این سایت مراجعه نمایید
برخی از ماشین های بارگذاری از بالا از مکانیزم هایی بسیار شبیه به ماشین های درام بارگذاری از جلو استفاده می کنند که در زیر توضیح داده شده است. در اوایل دهه 1990، ماشین‌های لوکس از میکروکنترلرهایی برای فرآیند زمان‌بندی استفاده کردند. اینها قابل اعتماد و مقرون به صرفه بودند، بنابراین بسیاری از ماشین‌های ارزان‌تر در حال حاضر به جای تایمرهای الکترومکانیکی از میکروکنترلرها استفاده می‌کنند. از دهه 2010، برخی از ماشین‌ها دارای نمایشگرهای لمسی، نمایشگرهای تمام رنگی یا رنگی یا پنل‌های کنترل حساس به لمس هستند.

حتی در برخی از واشرهای گران قیمت، درام بیرونی ماشین های بارگیری از جلو اغلب از پلاستیک ساخته شده است. این امر تغییر بلبرینگ های اصلی را دشوار می کند، زیرا معمولاً درام پلاستیکی را نمی توان به دو نیمه جدا کرد تا بتوان درام داخلی را برای دسترسی به یاتاقان جدا کرد. تا سال 1940، 60 درصد از 25000000 خانه سیمی در ایالات متحده دارای ماشین لباسشویی برقی بودند. بسیاری از این ماشین‌ها دارای یک چرخش برقی بودند، اگرچه خشک کن‌های چرخشی داخلی غیر معمول نبودند. در هند، دابی‌ها، گروهی از کاست که در شستن لباس‌ها تخصص دارند، به آرامی خود را با فناوری مدرن تطبیق می‌دهند، اما حتی با دسترسی به ماشین‌های لباسشویی، بسیاری از لباس‌ها را نیز با دست می‌شویند. از آنجایی که اکثر خانه‌های مدرن مجهز به ماشین لباسشویی هستند، بسیاری از هندی‌ها از خدمات دابی‌واله‌ها صرف نظر کرده‌اند.

در طول چرخه، موتور به طور مداوم کار می کند، و شیر برقی روی "کله گیس" درگیر هم زدن یا چرخش می شود. برخی دیگر دستگاه پخش صابون دارند که در آن کاربر فقط یک مخزن را با مواد شوینده و نرم کننده پر می کند و ماشین لباسشویی به طور خودکار مواد شوینده و نرم کننده را دوز می کند و گاهی اوقات مناسب ترین چرخه شستشو را انتخاب می کند. در برخی از مدل ها، مخازن از قبل پر شده و با مخازن جدید، همچنین توسط کاربر، در یک محفظه اختصاصی در پایین دستگاه، نصب و جایگزین می شوند. دستگاه لایتنینگ وان از یک کارتریج غلاف برای پر کردن آسان صابون استفاده می کند. در تایمرهای الکترومکانیکی اولیه، موتور در طول چرخه شستشو با سرعت ثابتی کار می کرد، اگرچه این امکان برای کاربر وجود داشت که بخش هایی از برنامه را با پیشبرد دستی صفحه کنترل کوتاه کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 622
  • بازدید ماه : 919
  • بازدید سال : 8,585
  • بازدید کلی : 139,156