loading...

اطلاعات خوب

یادگیری و توسعه مهارت های مدیریت خشم سالم به زمان و تمرین نیاز دارد. خوشبختانه، منابعی برای کمک به شما در یادگیری این مهارت ها در دسترس است. یک برنامه مشاوره مدیریت خشم یا جستجوی یک متخصص سلامت روان

یک دوست بازدید : 32 جمعه 24 شهریور 1402 نظرات (0)

یادگیری و توسعه مهارت های مدیریت خشم سالم به زمان و تمرین نیاز دارد. خوشبختانه، منابعی برای کمک به شما در یادگیری این مهارت ها در دسترس است. یک برنامه مشاوره مدیریت خشم یا جستجوی یک متخصص سلامت روان برای درمان را در نظر بگیرید. هدف از مدیریت خشم کمک به فرد برای کاهش خشم است.

تا زمانی که اندازه را ارسال نکرده اید، مسدود کننده تبلیغات را غیرفعال کنید. لطفاً توجه داشته باشید که ما نمی توانیم از طریق این فرم بازخورد مشاوره شخصی ارائه دهیم. اگر به اطلاعات یا مشاوره بیشتری نیاز دارید، لطفاً از یک متخصص بخواهید که مستقیماً آنها را بررسی کند. این بدان معنی است که می توانید مطمئن باشید آنچه می خوانید مبتنی بر شواهد، قابل درک، بدون اصطلاحات، به روز و با بهترین استاندارد ممکن تولید شده است.

شما بررسی خواهید کرد که چگونه تجارب خشم شما مفید یا مضر بوده است، چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت. از سوی دیگر، ما نمی توانیم به شخص یا شیئی که ما را آزار می دهد یا ما را آزار می دهد، از نظر جسمی حمله کنیم. قوانین، هنجارهای اجتماعی و عقل سلیم محدودیت هایی را در مورد اینکه خشم ما تا کجا می تواند ما را ببرد تعیین می کند. این ارقام اهمیت تعدیل دیدگاه فرد از رویدادها را برجسته می کند. قبل از پرداختن به مداخلات، کاترل (2021) راه ساده ای را برای توانمندسازی مراجعان برای انتخاب پاسخ به خشم مشکل ساز پیشنهاد می کند، انجام یک تحلیل هزینه-فایده است. این تمرین های دقیق و مبتنی بر علم به شما یا مشتریانتان کمک می کند تا احساسات را درک کرده و به نحو مطلوب استفاده کنید. برخی از مهارت هایی که مشتری برای توسعه آنها حمایت می شود عبارتند از: گوش دادن و قاطعیت، تفکر در مورد تأثیر رفتار خود بر دیگران و مذاکره (دفن باکر و همکاران، 2002).

مدیریت خشم به مجموعه ای از مهارت ها اطلاق می شود که برای کنترل و ابراز خشم به روش های سالم استفاده می شود. درست است که افراد خشمگین باید بیاموزند که قاطع شوند (و نه پرخاشگر)، اما بیشتر کتاب ها و دوره های آموزشی در مورد رشد قاطعیت برای افرادی است که به اندازه کافی خشم را احساس نمی کنند. این افراد نسبت به افراد عادی منفعل تر و موافق تر هستند. آنها تمایل دارند به دیگران اجازه دهند تا همه آنها را راه بروند. با این حال، این کتاب ها می توانند حاوی چند تاکتیک مفید برای استفاده در موقعیت های ناامیدکننده باشند.
برای دیدن مقالات بیشتر در وبگاه، به آدرس https://www.zibaknari.ir رفته و مرور کنید.

دانلود 3 بسته ابزار رایگان هوش هیجانی (pdf)

افراد خشمگین تمایل دارند به نتیجه گیری بپردازند و بر اساس آن عمل کنند، و برخی از این نتیجه گیری ها می تواند بسیار نادرست باشد. اگر در یک بحث داغ هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سرعت خود را کم کنید و به پاسخ های خود فکر کنید. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد را به زبان نیاورید، بلکه سرعت خود را کم کنید و به دقت درباره آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. در عین حال، با دقت به صحبت های طرف مقابل گوش دهید و قبل از پاسخ دادن وقت بگذارید. به طور معمول، افرادی که به راحتی خشمگین می شوند، از خانواده هایی هستند که مخل، آشفته، و در ارتباطات عاطفی مهارت ندارند. افرادی که محکوم می شوند ممکن است به صورت آنلاین در کلاس های مدیریت خشم مورد تایید دادگاه شرکت کنند.

این یک پاسخ طبیعی و سالم به هر تهدید فیزیکی یا روانی است. به خود اجازه دهید خشم را احساس کنید، به خصوص اگر اولین فکرتان نادیده گرفتن و دفن کردن آن باشد. آیا این احساس آزاردهنده است، کمی عصبانی، بسیار عصبانی یا کاملاً عصبانی؟

بازسازی شناختی

افراد دیگر ممکن است در برقراری ارتباط آرام و محترمانه با احساسات خود مشکل داشته باشند (پریوری، 2020). افسردگی می تواند تزلزل ناپذیر باشد - البته مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، فقط نمی توانید احساس بهتری داشته باشید. ممکن است خیلی احساس خستگی کنید و تمایل کمی برای شرکت در فعالیت هایی که معمولاً از آنها لذت می برید داشته باشید. اغلب، ممکن است دلیل روشنی وجود نداشته باشد که چرا این احساس را شروع کرده اید. اگر با این احساسات همذات پنداری می کنید، لطفا بدانید که تنها نیستید.

روش های دیگری نیز برای ابراز و مدیریت خشم، بدون پرخاشگری، وجود دارد، از جمله تکنیک های آرام سازی و درمان مدیریت خشم. خوشبختانه، نحوه واکنش ما به خشم عمدتاً رفتار آموخته شده است و ثابت نیست. یادگیری مهارت های مدیریت خشم موثر و تمرین آنها باعث تغییر پاسخ به خشم می شود. با تمرین کافی، این پاسخ های سالم می توانند به طور پیش فرض تبدیل شوند. درمان مدیریت خشم به فرد کمک می کند تا در مورد عواملی که باعث خشم او می شود بینش پیدا کند و همچنین پاسخ های خشم خود را شناسایی کند. با استفاده از تمرینات خاص، فرد مهارت هایی را توسعه می دهد که به او کمک می کند خشم خود را به روش های سالم و سازنده مدیریت کند.
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک https://www.refahtamir.ir کلیک کنید.

اگر با مدیریت واکنش و احساسات خشم خود دست و پنجه نرم می کنید، می تواند و احتمالاً قبلاً منجر به رفتارهای منفی بسیاری شده است که زندگی شما را ویران می کند. خشم خارج از کنترل روابط ضروری، شغل و سلامت روانی و جسمی شما را از بین می برد. کلاس های مدیریت خشم می تواند به شما در یادگیری پاسخ های جدید و سازنده تر به خشم کمک کند و به شما امکان می دهد کنترل زندگی و روابط خود را دوباره به دست آورید.

در دایرکتوری مشاوره، اعضای ما مشمول یک خط مشی تأیید هستند که باید در سایت ما فهرست شوند، از جمله نشان دادن ثبت نام خود در یک سازمان حرفه ای. در موارد شدید، حتی ممکن است به روابط بین فردی و شغل شما آسیب برساند. خشم فوایدی دارد و بخشی از پاسخ جنگ یا گریز به تهدید یا آسیب درک شده را تشکیل می دهد. هنگام آماده شدن برای ابراز ناامیدی با یک همسال، می تواند به برنامه ریزی برای گفتن کمک کند.

ممکن است از اینکه تعداد زیادی از علائم هشدار دهنده خشم شما را متوجه شده اند شگفت زده کنید، اما شما متوجه نشده اید. اگر یکی از عزیزانتان با مشکلات خشم مواجه است، CBT همچنین ممکن است به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه با این نوع موقعیت ها کنار بیایید. در چنین مواردی، درمانگر شما را از طریق پاسخ های سالم به خشم دیگران راهنمایی می کند. بسته به علت اصلی و شدت عصبانیت شما، یک متخصص سلامت روان ممکن است درمان های خاصی را توصیه کند. مشاوره می تواند به شما کمک کند تا بفهمید پشت خشم شما چیست و راه های متفاوت و محترمانه تری برای انتقال احساسات شدید به شما بیاموزد. یادگیری و درک تکنیک های مدیریت خشم از جمله راه های جدید برقراری ارتباط برای ایجاد تغییرات معنادار و پایدار در زندگی شما مهم است.

در واقع، اگر در درمان حرفه ای برای مدیریت خشم هستید، تشویق می شوید تا مهارت های خارج از کلاس را تمرین کنید. خشم یک احساس طبیعی است و وقتی به خوبی مدیریت شود، حتی می تواند سالم و سازنده باشد. اما زمانی که عصبانیت به حدی افزایش می یابد که باعث آسیب به خود و دیگران می شود، وقت آن است که تغییراتی ایجاد کنید.

وقتی عصبانیت به یک مشکل تبدیل می شود، همه نمی توانند از موقعیت خارج شوند و آرام شوند. راه های زیادی وجود دارد که می توانید خشم خود را به روشی ناسالم ابراز کنید، و بسیاری از این ها عواقب منفی دارند. اغلب ما خشم خود را سرکوب، تبدیل و تغییر جهت می دهیم - اما این می تواند بر سلامت و رفاه تأثیر منفی بگذارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 990
  • بازدید سال : 8,656
  • بازدید کلی : 139,227