loading...

اطلاعات خوب

با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی از مراجعه به روانپزشک، روانشناس یا سایر متخصصان سلامت روان نیز سود می برند. درمان افسردگی دشوار نیز ممکن است با مهارکننده های مونو آمین اکسیداز (MAOI) مد

یک دوست بازدید : 24 شنبه 25 شهریور 1402 نظرات (0)

با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی از مراجعه به روانپزشک، روانشناس یا سایر متخصصان سلامت روان نیز سود می برند. درمان افسردگی دشوار نیز ممکن است با مهارکننده های مونو آمین اکسیداز (MAOI) مدیریت شود، اگرچه این موارد در حال حاضر به ندرت استفاده می شوند. افسردگی یک بیماری روانی پیچیده است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. تأثیر افسردگی بسیار فراتر از فرد است. می تواند بر روابط شما، بهره وری کار و کیفیت کلی زندگی شما تأثیر بگذارد.

برخی از گیاهان می توانند با عملکرد داروها تداخل داشته باشند یا علائم را بدتر کنند. در یک بررسی سیستماتیک در سال 2018 از داروهای گیاهی برای افسردگی، 45 درصد از مطالعات نتایج مثبتی را از درمان های گیاهی گزارش کردند، از جمله عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای ضد افسردگی استاندارد. این هشدار نشان می دهد که در کنار سایر خطرات، این داروها ممکن است افکار یا اعمال خودکشی را در برخی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان در چند ماه اول درمان افزایش دهند. در حالی که خطر افزایش می یابد، خطر مطلق کم می ماند. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دوره هایی از افسردگی را تجربه می کنند که ممکن است هفته ها طول بکشد. آنها همچنین دوره هایی از شیدایی را تجربه می کنند، که خلق و خوی بالایی است که ممکن است باعث شود فرد احساس شادی، پرخاشگری یا خارج از کنترل کند.

تداخلات دارویی نسبتاً نادر است. با این حال، فلوکستین، پاروکستین و فلووکسامین می توانند ایزوآنزیم های سیتوکروم P-450 (CYP450) را مهار کنند که می تواند منجر به تداخلات دارویی جدی شود. به عنوان مثال، این داروها می توانند متابولیسم برخی از بتابلوکرها، از جمله پروپرانولول و متوپرولول را مهار کنند که به طور بالقوه منجر به افت فشار خون و برادی کاردی می شود. می توانید با یک دوست یا خویشاوند صحبت کنید، یا می توانید از پزشک عمومی خود بخواهید که یک گروه خودیاری محلی را پیشنهاد کند. اگر احساس می کنید خطری فوری وجود دارد، با آن شخص بمانید یا از شخص دیگری بخواهید که با او بماند و تمام ابزارهای موجود برای خودکشی مانند دارو را حذف کنید. مردان در هنگام ابتلا به افسردگی کمتر از زنان درخواست کمک می کنند. آنها همچنین برای مقابله با علائم بیشتر به مواد مخدر و الکل روی می آورند.

استفاده از درمان روان پویا برای درمان افسردگی در بزرگسالان

طیف وسیعی از داروهای ضد افسردگی در دسترس است. ما انواع مختلف داروهای ضد افسردگی مورد استفاده در استرالیا را فهرست کرده ایم. تصمیم گیری اینکه کدام یک از داروهای ضد افسردگی برای شما بهتر است می تواند پیچیده باشد. حتی اگر اثربخشی یک درمان ثابت شود، ممکن است برای همه افراد به یک اندازه موثر نباشد. در حالی که برخی از زنان در طول بارداری خود داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، مشخص نیست که کدام یک از آنها بی خطرتر هستند.

این با نوسانات خلقی که افراد به طور منظم به عنوان بخشی از زندگی تجربه می کنند متفاوت است. درمان مراقبت روزانه یکی دیگر از گزینه های ارزشمند موجود در Priory است که درمان ساختاریافته و tư vấn را در طول روز ارائه می کند، در حالی که به افراد امکان می دهد عصرها به ترنگ چین برگردند. این رویکرد ترکیبی متعادل از جلسات درمانی، فعالیت های گروهی و کارگاه های مهارت سازی را برای تقویت استراتژی های مقابله و تقویت بهبودی طولانی مدت ارائه می دهد. وقتی صحبت از افسردگی می شود، گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد. اینها برای رسیدگی به پیچیدگی های این وضعیت و حمایت از مردم برای بازگشت به مسیر طراحی شده اند.
برای مطالعه بیشتر مقالات، به این وبسایت به آدرس https://www.mywikiseda.ir سر بزنید.

برخی از افرادی که افسردگی شدید دارند علائم روان پریشی را نیز تجربه خواهند کرد - اینها توهم و تفکر هذیانی است. اکثر مردم دریافتند که ECT برای تسکین افسردگی شدید خوب است، اما اثرات مفید آن پس از گذشت چندین ماه از بین می رود. اگر پزشک عمومی شما فکر می کند که از مصرف یک داروی ضد افسردگی سود می برید، معمولاً یک نوع مدرن به نام مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) برای شما تجویز می شود. نمونه هایی از داروهای ضد افسردگی رایج SSRI عبارتند از: سروکسات (پاروکستین)، پروزاک (فلوکستین) و سیپرامیل (سیتالوپرام). افسردگی تنها یک علت ندارد - می تواند طیف وسیعی از محرک ها را داشته باشد، و دلایل مختلفی وجود دارد که یک فرد می تواند به این بیماری مبتلا شود.

افسردگی و مواد مخدر و الکل

اکثر افراد یک دوره شش تا هشت جلسه CBT دارند که بیش از 10 تا 12 هفته طول می کشد. جلسات یک به یک، بین شما و یک مشاور آموزش دیده CBT است. شبکه های اجتماعی قوی، انزوا را کاهش می دهند، که عامل اصلی خطر افسردگی است.
برای خواندن مقالات بیشتر، وبسایت به آدرس https://www.yaghout-art.ir را ببینید.

اگر افسردگی شدید دارید، ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشید، یا ممکن است لازم باشد در یک برنامه درمانی سرپایی شرکت کنید تا زمانی که علائم شما بهبود یابد. اکثر بیماران به درمان با دارو، گفتگو درمانی یا ترکیبی از هر دو به خوبی پاسخ می دهند. مراقبت از خود نحوه مراقبت از خود از طریق رژیم غذایی، ورزش، روال روزانه و روابط است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه متوجه شوید که حال شما خوب نیست و می دانید که چه عواملی محرک هستند.

اگر درمان افسردگی را شروع کرده اید و جواب نمی دهد یا عوارض جانبی ناخوشایندی دارید، با ارائه دهنده خود صحبت کنید. طبیعی است که نسبت به موقعیت های دشوار زندگی، مانند از دست دادن شغل یا طلاق، احساس غمگینی یا اندوهگین شدن داشته باشید. اما افسردگی از این جهت متفاوت است که عملاً هر روز به مدت حداقل دو هفته ادامه می یابد و علائم دیگری غیر از غم و اندوه به تنهایی دارد. افسردگی یک اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه به چیزها و فعالیت هایی می شود که زمانی از آنها لذت می بردید.

به همین دلیل مهم است که در حین مصرف دارو به طور منظم به پزشک مراجعه کنید، تا آنها بتوانند ببینند اوضاع چگونه پیش می رود و در صورت لزوم درمان را تنظیم کند. در پایان درمان، دوز داروهای ضد افسردگی به تدریج در طی چند هفته کاهش می یابد. اگر فردی مصرف داروهای ضد افسردگی را به طور ناگهانی متوقف کند، ممکن است (به طور موقت) دچار مشکلات خواب، حالت تهوع یا بی قراری شود. قطع مصرف دارو به محض شروع احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک می تواند خطر بازگشت افسردگی را افزایش دهد. اگر علائم افسردگی دارید، به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص سلامت روان مراجعه کنید.

لطفاً همین امروز کمک مالی کنید تا به ما کمک کنید تا زندگی را نجات دهیم و زندگی را تغییر دهیم. تحقیقات نشان می دهد که ECT ممکن است در درمان افسردگی در کوتاه مدت موثرتر از TMS باشد. با این حال، به نظر می رسد ECT با خطر بیشتری از عوارض جانبی، از جمله اختلال حافظه و سردرد همراه است.

معمولاً افراد پس از زایمان دچار "بیبی بلوز" یا احساس غم و اندوه یا پوچی می شوند. برای بسیاری از افراد، این علائم ظرف چند روز از بین می روند. زندگی با افسردگی می تواند دشوار باشد، اما درمان می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه های احتمالی صحبت کنید.

این می تواند منجر به کناره گیری از دوستان شود و احتمال ابتلای کودک به افسردگی را افزایش دهد. علائم در طول یک دوره افسردگی هر روز در بیشتر روز ادامه دارد و می تواند چندین روز یا چند هفته ادامه داشته باشد. اما اگر بیش از 2 هفته پس از زایمان احساس غمگینی، ناامیدی یا پوچی می کنید، ممکن است افسردگی پس از زایمان داشته باشید. افسردگی پس از زایمان به افسردگی پس از زایمان اشاره دارد. این یک اختلال شایع پس از بارداری است که از هر 9 والدین جدید، 1 نفر را مبتلا می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 997
  • بازدید سال : 8,663
  • بازدید کلی : 139,234